II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
WPŁYW TECHNIKI NA ROZWÓJ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA,
zajęcia w pracowni

Tematyka zajęć:

  • Historia architektury i budownictwa. (10 min.)
  • Domy świata- klimat a różnorodność domów na świecie. (10 min.)
  • Projektowanie i budowanie. Plac budowy. (20 min.) lub
  • Projektowanie i budowanie. Konstrukcje z klocków. (20 min.)
  • Pytania konkursowe. Rozdanie nagród. (5 min.)

Uczeń:

  • rozpoznaje wybrane dzieła architektury i sztuk plastycznych należące do polskiego i europejskiego dziedzictwa kultury oraz opisuje ich funkcje i cechy charakterystyczne na tle epoki (posługując się podstawowymi terminami i pojęciami właściwymi dla tych dziedzin sztuki);
  • opisuje i ocenia na przykładach wpływ techniki na środowisko naturalne i życie człowieka;
  • charakteryzuje osiągnięcia Rzymu (drogi, wodociągi);
  • charakteryzuje zamek średniowieczny;
  • opisuje życie dworskie na Wawelu w okresie panowania Zygmuntów, (dwór, komnata, arras);
  • wykonuje pomiary taśmą mierniczą;
  • rozpoznaje w terenie przyrodnicze (nieożywione i ożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
  • wskazuje na mapie bieguny, równik oraz lokalizuje kontynenty, oceany i określa ich położenie względem równika i południka zerowego;
  • charakteryzuje warunki klimatyczne i przystosowanie do nich w następujących krajobrazach strefowych: lasu równikowego wilgotnego, sawanny, pustyni gorącej, stepu, tajgi, tundry, pustyni lodowej;
  • opisuje krajobrazy świata, rozpoznaje je na ilustracji i lokalizuje na mapie;
  • rozpoznaje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule w sytuacjach praktycznych;
  • rozpoznaje materiały konstrukcyjne: papier, materiały drzewne, metale, tworzywa sztuczne; bada i porównuje podstawowe ich właściwości: twardość i wytrzymałość;
  • podaje zalety i wady stosowanych rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych;

ARCHITEKTURA  I KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELONYCH,
zajęcia w terenie

Tematyka zajęć:

  • Zwiedzanie pałacu. Architektura pałacu w Mosznej. Wizualizacje 3D. (45 min.)
  • Zwiedzanie ogrodu. Związek architektury z otocze-niem. Rysunek odręczny. (45 min.)

Uczeń:

  • opisuje i ocenia na przykładach wpływ techniki na środowisko naturalne i życie człowieka;
  • dostrzega związki teraźniejszości z przeszłością;
  • rozpoznaje w terenie przyrodnicze (nieożywione i ożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
  • zapisuje rozwiązania techniczne w formie graficznej, wykonuje odręczne szkice techniczne i proste rysunki rzutowe (prostokątne i aksonometryczne);

 Do pobrania:

    Tematyka zajęć ARCHITECTURIUM dla II etapu kształcenia pobierz>>

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com