II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min. - 90 min.
ARCHITEKTURA  I KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELONYCH,

Tematyka zajęć:

  • Zwiedzanie pałacu w Mosznej   (45 minut),
  • Rysowanie autorskiego monogramu (5-10 minut),
  • Przedstawienie historii powstawania pałacu w Mosznej (5 minut),
  • Analiza zdjęć pałacu, ogrodu, poszczególnych detali architektonicznych obiektu (5-10 minut)
  • Gra terenowa (5 minut)
  • Zwiedzanie ogrodu (zależne od pogody)  (15- 20 minut)
  • Rysowanie poznanych detali architektonicznych pałacu w Mosznej (10 minut)
  • Poznawanie rozmieszczenia pomieszczeń pałacu w Mosznej z zewnątrz i wewnątrz (podczas zwiedzania) (5 minut)
  • Poznanie koncepcji zabudowy ogrodu pałacowego (2 minuty)
  • Poznanie planu konstrukcyjnego całego założenia pałacowo-parkowego w Mosznej (3 minuty)
  • Omówienie niektórych charakterystycznych detali architektonicznych (10 minut)
  • Wizualizacje 3D przy użyciu aplikacji Augmented Reality (5 minut)
  • Wykonanie schematycznego rysunku całego założenia (pałac+ ogród) (10 minut)

Uczeń:

  • określa swoją przynależność kulturową poprzez kontakt z wybranymi dziełami sztuki, zabytkami i tradycją w swoim środowisku lokalnym i regionalnym;
  • podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie (stosując określone  materiały, narzędzia i techniki);
  • posługuje się podstawowymi określeniami czasu historycznego: tysiąclecie, wiek, rok; oblicza upływ czas między wydarzeniami historycznymi i umieszcza je na linii chronologicznej;
  • odpowiada na proste pytania postawione do planu, mapy, ilustracji; pozyskuje informacje z różnych źródeł oraz selekcjonuje je i porządkuje;
  • współpracuje z innymi – planuje, dzieli się zadaniami i wywiązuje się z nich.
  • orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej;
  • zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
  • korzysta źródeł informacji (własnych obserwacji, map,  fotografii), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń;
  • identyfikuje na planie miejsce obserwacji i obiekty w najbliższym otoczeniu, określa wzajemne położenie obiektów na planie i w terenie;
  • rozpoznaje w terenie przyrodnicze (ożywione i nieożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
  • rozpoznaje odcinki i proste prostopadłe i równoległe;
  • rozpoznaje kąt prosty, ostry i rozwarty;
  • porównuje kąty;
  • zapisuje rozwiązania techniczne w formie graficznej, wykonuje odręczne szkice techniczne i proste rysunki rzutowe (prostokątne i aksonometryczne).

 Do pobrania:

    Tematyka zajęć ARCHITECTURIUM II dla II etapu kształcenia pobierz>>

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com