I etap edukacyjny (klasy I-III), 45 min.
JAK CZŁOWIEK POZNAJE ŚWIAT?
CZŁOWIEK I JEGO ZMYSŁY

Tematyka zajęć:

  • Pogadanka o zmysłach. (5 min)
  • Sprawdź swój węch: kuchnia aromatów. (5 min)
  • Sprawdź swój wzrok: proste iluzje optyczne, magiczne lustra, widzenie barw. (15 min)
  • Sprawdź swój dotyk: magiczne pudełko, subiektywne odczuwanie temperatury. (10 min)
  • Sprawdź swój słuch: zobaczyć dźwięk, miernik dźwięku. (10 min)

Uczeń:

  • właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych;
  • nazywa części ciała i organy wewnętrzne zwierząt i ludzi (np. serce, płuca, żołądek);
  • posługuje się wybranymi programami i grami edukacyjnymi, rozwijając swoje zainteresowania; korzysta z opcji w programach;
  • obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem;

II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
JAK CZŁOWIEK POZNAJE ŚWIAT?
CZŁOWIEK I JEGO ZMYSŁY

Tematyka zajęć:

  • Pogadanka o zmysłach. (5 min)
  • Sprawdź swój węch: kuchnia aromatów. (5 min)
  • Sprawdź swój wzrok: proste iluzje optyczne, magiczne lustra, widzenie barw, alfabet Braille’a, alkogogle, test na daltonizm. (15 min)
  • Sprawdź swój dotyk: magiczne pudełko, subiektywne odczuwanie temperatury. (10 min)
  • Sprawdź swój słuch: zobaczyć dźwięk, miernik dźwięku. (10 min)

Uczeń:

  • uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
  • nazywa zmysły człowieka i wyjaśnia ich rolę w poznawaniu przyrody, stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji przyrodniczych;
  • opisuje rolę zmysłów w odbieraniu wrażeń ze środowiska zewnętrznego;
  • charakteryzuje podstawowe zasady ochrony narządów wzroku i słuchu;

 Do pobrania:

   Tematyka zajęć HUMANICUM II dla I i II etapu kształcenia pobierz>>

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com