Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Anna Szkwarek
- Kategoria: Pracownie - Moszna
- Opublikowano: 06 listopad 2014
- Odsłony: 1011
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
ŚWIATŁO JAKO GŁÓWNY KREATOR OBRAZU NA PRZESTRZENI DZIEJÓW
Tematyka zajęć:
- Światło jako główny czynnik powstawania obrazu/zdjęcia na przestrzeni dziejów. (15 min)
- Perspektywa i kadrowanie. (5 min)
- Rodzaje światła oraz jego wpływ na po-szczególne rodzaje fotografii. (15min)
- Modelowanie światła za pomocą aparatu cyfrowego oraz obiektywu stało-ogniskowego. (10 min)
Uczeń:
- bada doświadczalnie prostoliniowe rozchodzenie się światła i jego konsekwencje, np. camera obscura, cień;
- bada zjawisko odbicia światła: od zwierciadeł, powierzchni rozpraszających, elementów odblaskowych; podaje przykłady stosowania elementów od-blaskowych dla bezpieczeństwa;
- obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem;
- reaguje na polecenia;
- odpowiada na proste pytania postawione do ilustracji;
- stawia hipotezy na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i je weryfikuje;
- stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, „jak jest?”, „co się stanie, gdy?”;
- przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności między zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji, rejestruje ich wyniki w różnej formie oraz je objaśnia, używając prawidłowej terminologii;
- podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji;
- selekcjonuje, porządkuje i gromadzi znalezione informacje;
- uczestniczy w pracy zespołowej, porozumiewa się z innymi osobami podczas realizacji wspólnego projektu, podejmuje decyzje w zakresie swoich zadań i uprawnień;
- opisuje urządzenia techniczne ze swojego otoczenia, wyróżnia ich funkcje;
- wypisuje kolejność działań (operacji technologicznych); szacuje czas ich trwania, organizuje miejsce pracy.
Do pobrania:
Tematyka zajęć LUCEMIUM II dla II etapu kształcenia pobierz>>