II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
ŚWIATŁO JAKO GŁÓWNY KREATOR OBRAZU NA PRZESTRZENI DZIEJÓW  

Tematyka zajęć:

  • Światło jako główny czynnik powstawania obrazu/zdjęcia na przestrzeni dziejów. (15 min)
  • Perspektywa i kadrowanie. (5 min)
  • Rodzaje światła oraz jego wpływ na po-szczególne rodzaje fotografii. (15min)
  • Modelowanie światła za pomocą aparatu cyfrowego oraz obiektywu stało-ogniskowego. (10 min)

Uczeń:

  • bada doświadczalnie prostoliniowe rozchodzenie się światła i jego konsekwencje, np. camera obscura, cień;
  • bada zjawisko odbicia światła: od zwierciadeł, powierzchni rozpraszających, elementów odblaskowych; podaje przykłady stosowania elementów od-blaskowych dla bezpieczeństwa;
  • obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem;
  • reaguje na polecenia;
  • odpowiada na proste pytania postawione do ilustracji;
  • stawia hipotezy na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i je weryfikuje;
  • stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, „jak jest?”, „co się stanie, gdy?”;
  • przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności między zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji, rejestruje ich wyniki w różnej formie oraz je objaśnia, używając prawidłowej terminologii;
  • podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji;
  • selekcjonuje, porządkuje i gromadzi znalezione informacje;
  • uczestniczy w pracy zespołowej, porozumiewa się z innymi osobami podczas realizacji wspólnego projektu, podejmuje decyzje w zakresie swoich zadań i uprawnień;
  • opisuje urządzenia techniczne ze swojego otoczenia, wyróżnia ich funkcje;
  • wypisuje kolejność działań (operacji technologicznych); szacuje czas ich trwania, organizuje miejsce pracy.

Do pobrania:

    Tematyka zajęć LUCEMIUM II dla II etapu kształcenia pobierz>>

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com