I etap edukacyjny (klasy I-III), 45 min.
ILE WAŻY SŁOŃ, ILE MIERZY SZYJA ŻYRAFY?

Tematyka zajęć:

  • Linijka, metr, dalmierz, drogomierz … - mierzymy otaczający nasz świat. (15 min)
  • Ile waży litr wody? - odmierzamy różne płyny za pomocą miarki i korzystamy z wagi do określenia ich ciężaru. (10min)
  • Stacja pogody - odczytujemy wskazania różnych  termometrów. (10min)
  • Liczby, cyferki i różne zbiory - praca w grupach. (10min)

Uczeń:

  • mierzy i zapisuje wynik pomiaru długości, szerokości i wysokości przedmiotów oraz odległości, posługuje się jednostkami milimetr, centymetr, metr, wykonuje łatwe obliczenia dotyczące tych miar;
  • żywa pojęcia kilometr w sytuacjach życiowych;
  • waży przedmioty, różnicuje przedmioty cięższe i lżejsze, wie, że towar w sklepie  jest pakowany według wagi, używa określeń: kilogram, pół kilograma, dekagram, gram, wykonuje łatwe obliczenia, używając tych miar;
  • odmierza płyny różnymi miarkami, używa określeń: litr, pół litra, ćwierć litra;
  • odczytuje temperaturę;
  • nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku;
  • radzi sobie w sytuacjach życiowych, których pomyślne zakończenie wymaga dodawania lub odejmowania;
  • wyznacza sumy i różnice liczb, manipulując obiektami lub rachując na zbiorach zastępczych;
  • porównuje liczby w zakresie 1000( słownie i z użyciem znaków  <,>,=)

II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
MATEMATYKA INACZEJ

Tematyka zajęć:

  • Liczby naturalne, oś liczbowa.
  • Działania na liczbach naturalnych.
  • Ułamki zwykłe i dziesiętne.
  • Kąty.
  • Wielokąty, koła, okręgi.
  • Bryły, siatki brył.
  • Obliczenia w geometrii.
  • Obliczenia praktyczne.

Uczeń:

  • interpretuje liczby naturalne na osi liczbowej;
  • porównuje liczby naturalne;
  • rozpoznaje liczby naturalne podzielne przez 2,3,5,9,10;
  • dodaje i odejmuje w pamięci liczby naturalne o co najwyżej dwóch cyfrach znaczących, liczbę jednocyfrową dodaje do dowolnej liczby naturalnej i odejmuje od dowolnej liczby naturalnej;
  • mnoży i dzieli liczbę naturalną przez liczbę naturalną jednocyfrową;
  • opisuje część pewnej całości za pomocą ułamka;
  • zaznacza ułamki zwykłe i dziesiętne na osi liczbowej oraz odczytuje ułamki zwykłe i dziesiętne zaznaczone na osi liczbowej;
  • porównuje ułamki zwykłe i dziesiętne;
  • porównuje kąty;
  • rozpoznaje i nazywa trójkąty ostrokątne, prostokątne i rozwartokątne, równoboczne i równoramienne;
  • rozpoznaje i nazywa kwadrat, prostokąt, romb, równoległobok, trapez;
  • zna najważniejsze własności kwadratu, rombu, prostokąta, równoległoboku, trapezu;
  • rozpoznaje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule w sytuacjach praktycznych i wskazuje te bryły wśród innych modeli brył;
  • rozpoznaje siatki graniastosłupów prostych i ostrosłupów;
  • oblicza obwód wielokąta o danych długościach boków;
  • oblicza pola: kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku, trójkąta, trapezu w sytuacjach praktycznych;
  • stosuje jednostki objętości i pojemności: litr, mililitr, dm3, m3, cm3, mm3;
  • wykonuje proste obliczenia zegarowe na godzinach, minutach i sekundach;
  • wykonuje proste obliczenia kalendarzowe na dniach, tygodniach, miesiącach, latach;
  • odczytuje temperaturę (dodatnią i ujemną);
  • zamienia i prawidłowo stosuje jednostki długości: metr, centymetr, decymetr, milimetr, kilometr;
  • zamienia i prawidłowo stosuje jednostki masy: gram, kilogram, dekagram, tona;

 Do pobrania:

   Tematyka zajęć MATHEMETRUM dla I i II etapu kształcenia pobierz>>

    Tematyka zajęć MATHEMETRUM dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym
pobierz>>

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com