Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Beata Bułka
- Kategoria: Zajęcia w pracowniach
- Opublikowano: 29 listopad 2013
- Odsłony: 2167
I etap edukacyjny (klasy I-III), 45 min.
FIZYKA WOKÓŁ NAS
Tematyka zajęć:
- Powietrze wokół – wykonywanie doświadczeń potwierdzających ciśnienie atmosferyczne. (10 min)
- Ważenie przedmiotów – wykonanie doświadczeń pokazujących różne ciężary przedmiotów. (5min)
- Skutki działania sił – wykonywanie doświadczeń potwierdzających istnienie grawitacji, tarcia, siły odśrodkowej, siły sprężystości. (15 min)
- Różne rodzaje ruchu – wykonywanie doświadczeń obrazujących ruch prostoliniowy, po okręgu. (10 min)
- Ciepło, zimno – świat w obiektywie kamery termowizyjnej. (5 min)
Uczeń:
- obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem;
- współpracuje z innymi w zabawie, w nauce szkolnej i w sytuacjach życiowych;
- w zakresie pomiaru: ciężaru: potrafi ważyć przed-mioty; różnicuje przedmioty cięższe, lżejsze;
- wie, jak należy bezpiecznie poruszać się na drogach;
- wie, jak ludzie wykorzystywali dawniej i dziś siły przyrody;
- właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych;
- wykonuje i opisuje proste doświadczenia wykazujące istnienie powietrza i ciśnienia atmosferycznego;
- odczytuje temperaturę;
- utrzymuje porządek wokół siebie (na swoim stoli-ku, w sali zabaw);
- przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współpracuje w zabawach i w sytuacjach zadaniowych);
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
FIZYKA WOKÓŁ NAS
Tematyka zajęć:
- Powietrze wokół – wykonywanie doświadczeń potwierdzających ruch powietrza, ciśnienie atmosferyczne i rozszerzalność cieplną. (10 min)
- Ważenie przedmiotów – wykonanie doświadczeń pokazujących różne ciężary przedmiotów. (5min)
- Skutki działania sił – wykonywanie doświadczeń potwierdzających istnienie grawitacji, tarcia, siły odśrodkowej, rozkładania i składania sił, zderzenia. (10 min)
- Różne rodzaje ruchu – wykonywanie doświadczeń obrazujących ruch prostoliniowy, po okręgu, drgania. (15 min)
- Ciepło, zimno – świat w obiektywie kamery termowizyjnej. (5 min)
Uczeń:
- podaje przykłady przedmiotów wykonanych z substancji kruchych, sprężystych i plastycznych;
- opisuje różne rodzaje ruchu, interpretuje prędkość, jako drogę przebytą w jednostce czasu;
- porównuje masy ciał;
- bezpiecznie uczestniczy w ruchu drogowym, jako pieszy, pasażer i rowerzysta;
- bada doświadczalnie siłę tarcia i oporu powietrza oraz wody, określa czynniki, od których te siły zależą, podaje przykłady zmniejszania i zwiększania siły tarcia i oporu w przyrodzie i przez człowieka oraz ich wykorzystanie w życiu codziennym;
- wykonuje i opisuje proste doświadczenia wykazujące istnienie powietrza i ciśnienia atmosferycznego;
- wykazuje doświadczalnie, że czynnikiem niezbędnym do spalania jest tlen;
- przeprowadza, na podstawie instrukcji, doświadczenia wykazujące rozszerzalność cieplną gazów i cieczy;
- odczytuje temperaturę;
- stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, „jak jest?”, „co się stanie, gdy?”;
- przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności między zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenie według instrukcji;
Do pobrania:
Tematyka zajęć MECHANICUM dla I i II etapu kształcenia pobierz>>
Tematyka zajęć MECHANICUM dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym pobierz>>