Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Beata Bułka
- Kategoria: Zajęcia w pracowniach
- Opublikowano: 04 grudzień 2013
- Odsłony: 1576
I etap edukacyjny (klasy I-III), 45 min.
W TAJEMNICZEJ KRAINIE NEPTUNA
Tematyka zajęć:
- Przejście po linie – uświadomienie własnego ciała i jego akceptacja. (10 min)
- Statki we mgle – ćwiczenia koncentracji, kształcenie określonych zachowań społecznych. (10 min)
- Morskie potwory – doskonalenie ekspresji, operowanie ciałem, wyrażanie uczuć i nastroju. (15 min)
- Kajdany – uczymy się współpracy, pomaganie sobie nawzajem przy rozwiązywaniu problemów. (10 min)
Uczeń:
- uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
- bierze udział w zabawach i wie jak należy się zachować w sytuacjach zwycięstwa i porażek;
- ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią;
- współpracuje z innymi w zabawie;
- buduje z różnorodnych przedmiotów dostępnych w otoczeniu np. worki do siedzeniem, szarfy imitujące rafy koralowe;
- powtarza prostą melodię, śpiewa piosenki;
- dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach;
- rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
- dba o bezpieczeństwo własne i innych.
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
PODWODNY ŚWIAT: ZAGINIONY SKARB
Tematyka zajęć:
- Sieć Neptuna – kreatywne myślenie, komunikacja i zaufanie, pojawienie się lidera. (20 min)
- Spacer zaufania – oswojenie się z bliskością fizyczną, zaufanie do siebie i członków grupy. (10 min)
- Poszukiwanie pirackiego skarbu – skojarzenia, spostrzegawczość, współpraca. (15 min)
Uczeń:
- współpracuje z innymi dziećmi;
- rozwija umiejętności komunikowania się;
- poznaje siebie, dostrzega cechy indywidualne własne i najbliższych osób;
- wykonuje improwizację ruchową do danej zabawy;
- wymienia czynniki pozytywne i negatywne wpływające na jego samopoczucie podczas zabawy;
- rozumie sens tekstu;
- odróżnia fikcję artystyczną od rzeczywistości;
- przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się podczas zajęć ruchowych;
Do pobrania:
Tematyka zajęć SENSORICUM dla I i II etapu kształcenia pobierz>>
Tematyka zajęć SENSORICUM dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym pobierz>>