Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Anna Szkwarek
- Kategoria: Pracownie - Moszna
- Opublikowano: 06 czerwiec 2014
- Odsłony: 1362
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
HISTORIA ŚWIATŁA OD WIELKIEGO WYBUCHU DO WSPÓŁCZESNYCH ŹRÓDEŁ ŚWIATŁA ORAZ WYKORZYSTANIE ŚWIATŁA PRZEZ CZŁOWIEKA
Tematyka zajęć:
- Poznanie historii światła (Wielki Wybuch) (5 min)
- Poznanie źródeł światła (5 min)
- Mieszanie barw (5)
- Załamanie się światła na granicy dwóch ośrodków (5 min)
- Poznanie zjawisk cienia i pół cienia (5min)
- „Znikająca moneta” (5 min)
- Świecenie wody (5 min)
- Kamera termowizyjna ( 5 min)
- Magiczny atrament (5 min)
- Dalmierze (5 min)
- Rysowanie światłem (10 min)
- Poduszkowa tęcza ( 5 min)
Uczeń:
- reaguje na polecenia,
- odróżnia realizm od fantastyki,
- pozyskuje informacje z różnych źródeł oraz selekcjonuje je i porządkuje; stawia pytania, dotyczące przyczyn i skutków analizowanych wydarzeń historycznych i współczesnych,
- odróżnia historię rozumianą jako dzieje, przeszłość od historii rozumianej,
- stawiania hipotezy na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie,
- stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, „jak jest?”, „co się stanie, gdy?”
- przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności między zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji,
- korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej);
- podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji,
- wymienia źródła prądu elektrycznego i dobiera je do odbiorników,
- uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia,
- bada zjawisko odbicia światła,
- uczestniczy w pracy zespołowej, porozumiewa się z innymi osobami podczas realizacji wspólnego projektu, podejmuje decyzje w zakresie swoich zadań i uprawnień,
- opisuje przykłady wykorzystania komputera i sieci Internet w życiu codziennym,
- opisuje urządzenia techniczne ze swojego otoczenia, wyróżnia ich funkcje,
- uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej);
- podaje przykłady miejsc w najbliższym otoczeniu, w których zaszły korzystne i niekorzystne zmiany pod wpływem działalności człowieka,
- dostrzega związki teraźniejszości z przeszłością,
- podaje przykłady miejsc w najbliższym otoczeniu, w których zaszły korzystne i niekorzystne zmiany pod wpływem działalności człowieka
- wymienia znane właściwości substancji (woda, cukier, sól kuchenna) i ich mieszanin (ocet, sok cytrynowy) występujące w jego otoczeniu,
- bada wpływ czynników takich jak: woda, powietrze, temperatura, gleba na przedmioty zbudowane z różnych substancji;
Do pobrania:
Tematyka zajęć LUCEMIUM dla II etapu kształcenia pobierz>>